EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİ BAŞVURU EVRAKLARI |
|
PROJE SORUMLUSU | SİBEL ERMİŞ, RAMAZAN KAYA, CEYLAN BAKİ GÜLŞEN DAVULCU, MERVE TAŞCI, MELDA KÖR |
KATEGORİK ALANLAR | Özgün Çalışma ve Projelerin Gerçekleştirilmesi |
UYGULAMA ADI | YENİ NESİL OKURLARIZ |
UYGULAMA AMACI | Öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak ve okudukları kitap üzerine sohbetler ederek kendilerini yaratıcı biçimde (şiir, mektup, afiş, drama) ifade edebilme becerilerini geliştirmektir. |
UYGULAMANIN ÖZETİ | Projeye katılan tüm sınıflarda öncelikle hangi kitabın okunacağı ve söyleşisinin yapılacağı belirlenir. Söyleşinin yapılacağı tarih ve yer önceden belirlenir. Söyleşinin ne anlama geldiği öğrencilerden neler beklendiği, nasıl çalışmalar yapılması gerektiği, okuma sürecinde dikkat edilmesi gereken yerlerin nereler olduğuna dair ön bilgilendirme yapılır. Öğrencilere kitapları okumaları için üç hafta süre verilir. Öğretmen tarafından öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun görev alanları (kitap kapağını resmetme, söyleşi için afiş hazırlama, kitap kahramanlarından birine mektup yazma, kitapta geçen olayların bir bölümünün drama gösterisi halinde sergilenmesi, vb.) belirlenir. Öğrencilerin küçük ekipler halinde istekleri doğrultusunda kendilerine uygun görevi seçmeleri istenir. Her ay yeni bir kitapla projenin devam ettirileceği dolayısıyla herkesin her alanda görev almasının sağlanacağı öğrencilere açıklanır. Böylece gruplara ayrılma sürecinde yaşanabilecek sorunların önüne geçilmiş olur. Kitap okuma süreci boyunca öğretmen öğrencilerin çalışmalarına rehberlik etmeye devam eder. Söyleşilerin yapılacağı alan konusunda okul imkanları ile sınırlı kalınmaz. Öğrencilerin ilgilerini arttırmak amacıyla farklı alanlarda da söyleşiler yapılır. Söyleşinin yapılacağı alan afişlerle resimlerle süslenir ve öğrencilerin süreçten keyif alması sağlanmaya çalışılır. Öğrenci velilerinin de katılımıyla çocukların kendi görev alanlarında hazırladığı çalışmaları sergilemelerine fırsat verilir, kitap üzerine sohbetler edilir. "Kahramanlardan biri siz olsaydınız neler yapardınız?" gibi sorular sorarak öğrenciler yaratıcı düşünmeye ve kendilerini ifade etmeye teşvik edilir. Söyleşinin sonunda görev alan tüm öğrenci ve velilere katılım belgesi düzenlenir ve gelecek ay okunacak olan kitaba seçenekler arasından oylama yapılarak karar verilir. Böylelikle öğrenciler de sürece direkt dahil edilmiş olur ve ilgileri arttırılır. |
KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR | Öğrenci velileri. |
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR | Belirlenen kitabın temin edilmesinde yaşanabilecek sorunlara karşı öğretmen dikkat etmeli ve gerekli rehberlik çalışmasını yapmalıdır. |
ELDE EDİLEN SONUÇLAR | Proje sonucunda öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının ciddi derecede kazanıldığı, kitap okumanın görev olmaktan çok keyifli vakir geçirme aracı olduğu konusunda olumlu tutumlar geliştiği gözlemlenmiştir. Bununla birlikte grupla çalışma ve arkadaşlık ilişkilerinde ilerleme, kendini yaratıcı biçimde ifade edebilme, özgüvenli davranışlar sergileme, okuma alışkanlığının kazanılmasıyla paralel olarak ders başarısının arttığı da görülmüştür. "Yeni Nesil Okurlarız" projesi aileleri de sürecin içine kattığından dolayı okul-aile-öğrenci iş birliğine de olumlu katkılar sağlamıştır. |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK? |
Her ay farklı kitaplar belirlenerek "Yeni Nesil Okurlarız" projesi devam ettirilecektir. |
DİĞER OKULLARA YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ? |
Hali hazırda Veliköy İlkokulunda Sibel ERMİŞ, Ramazan KAYA, Ceylan BAKİ, Melda KÖR, Gülşen DAVULCU, Merve TAŞCI öğretmenlerimizin ve sınıflarının katılımıyla yürüttüğümüz "Yeni Nesil Okurlarız" projesi temeline kitap okumayı ve okunan kitap üzerine sohbetler edip yaratıcı çalışmalar ortaya koymayı temele aldığı için tüm okullarda rahatlıkla uygulanabilir bir projedir. |
GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI | 206 |
GÖREV ALAN VELİ SAYISI | 158 |
GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI |