EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİ BAŞVURU EVRAKLARI | |
PROJE SORUMLUSU | RAMAZAN KAYA |
KATEGORİK ALANLAR | Özgün Çalışma ve Projelerin Gerçekleştirilmesi |
UYGULAMA ADI | ANNEM OYUNA GELDİ |
UYGULAMA AMACI | Öğrenci velilerinin okula karşı olumlu tutum geliştirmesinin sağlanması ve okulun sadece olumsuz durumlar için gelinecek bir yer olmadığını fark etmelerinin sağlanmasıdır. |
UYGULAMANIN ÖZETİ | Öğrenci velilerine standart bir veli toplantısı duyurusu yapılır. Ancak fazla sayıda katılımın olmasını sağlamak amacıyla önemli bir toplantı yapılacağı velilere haber verilir ve katılımın arttırılması amaçlanır. Toplantı günü geldiğinde yapılan giriş konuşmasından sonra bunun sıradan bir veli toplantısı olmayacağı, bir süreliğine de olsa çocukluklarına dönme şanslarının olduğu, eğlenceli zaman geçirecekleri söylenerek kendilerini rahat hissetmeleri sağlanır. Sonrasında uygulamaya başlanır. İlk olarak grupla tanışma etkinliklerinden biri olan "Haydi Tanışalım" (Herkesin adının baş harfiyle başlayan bir sıfatla birlikte ismini söylemesi ve bunun sırayla devam etmesi) etkinliği için toplantıya katılan bütün veliler çember oluşturur ve sırayla herkes kendi adını önüne bir sıfat ekleyerek söyler. Örneğin “Sevimli Semra”. Bu sayede herkes birbirinin adını öğrenmiş olur. Etkinlik sonunda ortama biraz daha alışmış olan velilerle birlikte ikinci etkinlik olarak “Ben Kimim?” etkinliği yapılır. Önceden oyunda kullanılacak kağıtlar hazırlanmıştır. Hazırlanan kağıtlarda genel kişi özelliklerini tarif etmeye yarayan sorular vardır. Örneğin “Renkli gözlü olan kim?” “Sade kahve tercih eden kim?” gibi. Etkinlik kağıdı dağıtıldıktan sonra velilere süre verilir ve alanda karışık bir şekilde dolaşmaları, tablolarını doldurmaları istenir. Birbiriyle tanışan, konuşan veliler artık oyun oynamaya, gülmeye, eğlenmeye hazırdır. Üçüncü etkinlik olarak “Kim başlattı?” oyunu oynanır. Veliler bir çember oluşturur ve ortaya bir ebe seçilir. Ebe gözlerini kapatır, bu sırada çemberdeki kişilerden bir lider seçilir. Ebe gözlerini açar ve sonrasında liderin başlattığı hareket herkes tarafından aynı şekilde yapılmaya başlanır. Ebenin görevi hareketi kimin başlattığını bulmaktır. Ebe değiştirilerek oyuna devam edilebilir. Son etkinlik olarak da “Top bende” oyunu oynanır. Oyun velilerin çember oluşturması ve ortaya geçen kişinin elindeki topu çemberdeki kişilerden kime atmasıyla onun sağındaki ve solundaki birer kişinin çökmesi şeklinde oynanır . Oyun bu kuralla ortadaki kişi değiştirilerek devam edebilir. Oyunlar sona erdikten sonra velilerle değerlendirme konuşması yapılır, nasıl vakit geçirdikleriyle ilgili olarak velilerin kendilerini ifade etmeleri sağlanır. Tüm veliler duygularını ifade ettikten sonra etkinlik sonlandırılır. |
KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR |
Öğrenci velileri |
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR |
İlk etapta veliler etkinliklere, oyunlara mesafeli yaklaşabilir. Dakikalar ilerledikçe etkinliklerin eğlencesiyle beraber rahatladıkları görülecektir. |
ELDE EDİLEN SONUÇLAR | Proje sonucunda sürece katılan velilerin birbirleriyle vakit geçirme şansı bulup birbirlerini tanıma fırsatını yakalamış olmalarının sınıf bütünlüğünün sağlanmasına katkıda bulunduğu görülmüştür. Kendilerini ifade etme şansı bulmuş olan veliler kendilerini sınıfa ait hissetmeye başlamışlardır. Bununla birlikte okula sadece olumsuz sebeplerle gelmedikleri gerçeğini de fark eden velilerin okula karşı olumlu tutum da geliştirmiş oldukları gözlemlenmiştir. "Annem Oyuna Geldi" projesi velilere yönelik bir proje olması dolayısıyla okul-aile-öğrenci iş birliğine de olumlu katkı sağlar. |
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL SAĞLANACAK? |
Dönemde bir ve eğitim öğretim yılında toplamda iki defa olmak üzere proje uygulanmaya devam edilebilir. Bu sayede iletişim devamlılığı sağlanmış olur. |
DİĞER OKULLARA YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ? |
Tüm eğitim düzeylerinde ve kurumlarında öğrenci velilerinin katılımıyla uygulanabilir bir projedir. |
GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI | - |
GÖREV ALAN VELİ SAYISI | 24 |
GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI |