HAYATIN İÇİNDEN

HAYATIN İÇİNDEN

29.03.2024 93

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİ BAŞVURU EVRAKLARI
PROJE SORUMLUSU GÜLŞEN DAVULCU
KATEGORİK ALANLAR Toplumsal Sorumluluk ve Gönüllük Faaliyetlerinin Yürütülmesi
UYGULAMA ADI HAYATIN İÇİNDEN
UYGULAMA AMACI    Yıl boyunca kutlanan Belirli Gün ve Haftaların önemini okul dışında yapılan etkinliklerle öğrencilere kalıcı ve uygulamalı olarak kavratmak.
UYGULAMANIN ÖZETİ    Öğrenciler sene başında ilgi, yetenek  ve istekleri doğrultusunda Mart ayı içerisinde yer alan en az bir Belirli Gün ve Hafta etkinliğinde görevli olacak şekilde gruplara ayrılırlar. Bu süreçte öncelikle öğrencilerin ilk görevlerini tamamen kendi istedikleri grupta yer alarak yapmasına izin verilir. Sınıf öğretmeni eksik üyesi kalan grupları bazı öğrencilere ikinci görevler vererek tamamlar. Sınıf öğretmeni kendisi de oluşturulan her grubun tabii üyesi olarak sürece dahil olur.
   Her grup ile ayrı ayrı olmak üzere önceden belirlenen takvim doğrultusunda, öğrenci velilerinin de dahil oldukları toplantılar yapılır. Yapılan toplantılarda belirlenen konuda nasıl bir mekanda, nasıl bir program doğrultusunda, nasıl bir etkinlik yapılacağı ayrıntılı bir şekilde konuşulur ve bir taslak plan oluşurturulur. Oluşturulan bu plan doğrultusunda her öğrencinin aktif şekilde görev yapmasını sağlayacak şekilde iş birlikli öğrenme metoduna uygun görev paylaşımı yapılır.
   Ziyaret edilecek mekan veya kurumlardaki yetkililerle iletişime geçilerek etkinlik planlarından bahsedilir ve randevu alınır. Grup üyeleri aralarındaki iletişimi kesmeden randevu gününe kadar aldıkları sorumluluk doğrultusunda hazırlıklarını eksiksiz bir şekilde yaparlar. Günü gelen her grup belirlenen dış mekanlarda etkinliğini gerçekleştirir.
   Süreç sonunda grup üyesi olan öğrenciler edindikleri bilgi, tecrübe ve deneyimleri bir sunum haline getirip belirlenen uygun bir ders saatinde sınıf arkadaşlarıyla paylaşırlar. Gruplardaki tüm öğrencilerin katıldıkları bu etkinliklerde yaşamış oldukları deneyimleri sunmalarıyla proje sonlandırılmış olacaktır. Yenilikçi eğitim öğretim modeline uygun tarzda düşünülmüş bu etkinlik ile öğrencilerimiz yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatını en etkili bir biçimde kullanmış olacaktır.
KURUM DIŞI PAYDAŞ VE
 ORTAKLAR
   Hayvan Koruma Çiftliği, Çerkezköy Kızılay Şubesi, Emekli Öğretmen
Tuna Alüminyum Tic. A.Ş., Çerkezköy Yaşlı Bakım Evi, Çorlu 4.Duvar Tiyatrosu, Kapaklı Çocuk Kütüphanesi.
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN
ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK
HUSUSLAR
   Gidilecek mekanlarla görüşülüp randevular alınmasının sağlanması ve tüm etkinliklere
uygun bir takvim planlaması yapılması karşılaşılan zorluklardan bir tanesidir. Yaşanan diğer bir zorluk ise gidilecek olan kurumlara ulaşımın sağlanmasıdır.
ELDE EDİLEN SONUÇLAR    Öğrencilerin okul ortamı dışında da kendilerini ifade etme ortamları bulmalarının
kişilik gelişimlerine olumlu yönde katkı yaptığı gözlemlendi. Sürecin planlanması aşamasında iş birliği yapılması gerektiğinden dolayı grupla hareket etme becerileri gelişti.
  Görevli oldukları Belirli Gün ve Hafta konusunda tüm sürecin planlaması ve uygulamasından sorumlu oldukları için öğrencilerin kendi görevli oldukları konuya karşı hassasiyetlerinin önemli ölçüde geliştiği gözlemlendi. 
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL
SAĞLANACAK?
   Öğrencilere her ay farklı Belirli Gün ve Haftaların sorumluluğu verilerek projenin devamlılığı sağlanacaktır.
DİĞER OKULLARA
YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?
Tüm okul kademelerinde uygulanabilir bir projedir.
GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI 35
GÖREV ALAN VELİ SAYISI 35
GÖREV ALAN DİĞER KİŞİ SAYISI 18

29-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-202429-03-2024