BİZ KÜÇÜĞÜZ HAYALLERİMİZ DEĞİL

BİZ KÜÇÜĞÜZ HAYALLERİMİZ DEĞİL

28.02.2024 199

 

PROJE SORUMLUSU

FİKRİYE ANAÇ - DERYA ARSLAN
KATEGORİK ALANLAR Özgün Çalışma ve Projelerin Gerçekleştirilmesi
UYGULAMA ADI BİZ KÜÇÜĞÜZ HAYALLERİMİZ DEĞİL
UYGULAMA AMACI    Anasınıfındaki öğrenciler için soyut bir kavram olan "UZAY" ile ilgili meraklarını gidermek, hayal kurmalarını sağlamak ve kurdukları hayaller ile ilgili aileleri ile iş birliği yaparak ortaya yaratıcı ürünler çıkarmalarını sağlamaktır.
UYGULAMANIN ÖZETİ    Okul öncesi dönem çocuklarının doğuştan gelen öğrenme istekleri ve merak duyguları ile çevrelerindeki dünyayı keşfetmeye yatkın ve donanımlı bireyler oldukları bir gerçektir.
   Ülkemizin gündeminde oldukça fazla şekilde yer alan İlk Türk Astronot Alper GEZERAVCI ve onun uzay yolculuğunun okul öncesi yaş grubundaki öğrencilerin ilgisini fazlasıyla çekmesinden ve artık öğrencilerin sınıf içinde bu konuyla ilgili sorular sormalarından yola çıkarak farklı etkinliklerle bu konunun ele alınmasına karar verildi. Yapılan bu proje ile öğrencilerin sorgulayıcı, yaratıcı yönlerinin gelişimini desteklemek adına eğitim ortamları öğrencilerin meraklarını giderebilmelerine fırsat verecek şekilde düzenlenerek farklı etkinliklerle "UZAY" konusunun ele alınması amaçlandı.
   Öncelikli olarak farklı eğitim materyalleri kullanılarak  gezegen modelleri yapıldı ve çocuklara tanıtıldı. Gezegenleri tanıyan çocuklarla birlikte sınıf içinde somut bir şekilde "Güneş Sistemi Modeli" oluşturuldu.
   Uzaya giden İlk Türk Astronot Alper GEZERAVCI' dan bahsedilerek öğrencilere "Sizler de birer astronot olsaydınız uzaya giderken kıyafetlerinizin nasıl görünmesini isterdiniz?" sorusu soruldu. Öğrencilerin cevapları dinlendikten sonra ailelerini de işin içine sokmak adına herkesin kendi hayalindeki astronot kıyafetini hayal etmesi ve evde bunu ailesiyle birlikte tasarlaması istendi."Benim Astronot Kıyafetim" adlı bir yarışma yapılacağı ve herkesin kendi tasarladığı kostümü arkadaşlarına sergileyeceği söylendi. Ertesi gün tüm öğrenciler tasarladıkları kıyafetleri sınıf arkadaşlarına sergilediler.
   Son olarak da her çocuğun yine ailesinin desteğiyle "Uzay" ile ilgili öğrendiği bilgileri içeren kendi "Uzay Kitabını" oluşturması ve ertesi gün arkadaşlarına sergilemesi istendi. Kitap içeriği konusunda öğrencilerin yaratıcılıklarını engellememek adına herhangi bir sınırlama yapılmadı. Öğrencilerin kendi kitaplarını arkadaşlarına sunmaları ile "BİZ KÜÇÜĞÜZ HAYALLERİMİZ DEĞİL" projesi sonlandırıldı.
KURUM DIŞI PAYDAŞ VE ORTAKLAR Öğrenci velileri
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN
ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
   Öğrencilerin yaş grubundan kaynaklı olarak soyut kavramları idrak edememe sorunu en büyük zorluk olarak ortaya çıkmıştır. Mümkün olduğu kadar farklı etkinlik çeşitleriyle somut örnekler vererek sürecin yürütülmesi gerekmektedir.
ELDE EDİLEN SONUÇLAR    Bilimsel keşiflerin hepsinin temelinde yatan ve küçük yaş grubu çocukların en belirgin özelliği olan merak duygusu harekete geçirilerek yapılan çalışmalarla öğrencilerin bilimsel gelişmelere karşı olan ilgilerinin artması sağlandı.
   Öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak yaratıcı ürünler ortaya koymaları ve bunları yaparken tüm aile bireyleri olarak iş birliği içinde çalışmaları sağlandı.
   Öğrencilerin aileleri ile birlikte ortaya çıkardıkları ürünleri sınıf arkadaşlarına sergilemeleri ve anlatmalarının öz güvenlerinin gelişimine katkı sağladığı gözlemlendi.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL
SAĞLANACAK?
   Her ay farklı konular ele alınarak öğrencilerin yaratıcı çalışmalar yapmaları
için öğrenme ortamları hazırlanacak ve bu şekilde sürdürülebilirlik sağlanacaktır. Örneğin gelecek ayın konusu olarak "Geri Dönüşüm" belirlenmiştir.
DİĞER OKULLARA
YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?
   Öğrencilerin yaş grupları ve özellikleri dikkate alınarak konular öğrencilerin
ilgi alanları doğrultusunda seçildiği taktirde tüm okullarda uygulanabilir bir projedir.
GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI 39
GÖREV ALAN VELİ SAYISI 78

 

28-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-2024