DEĞER'Lİ DOSTUM

DEĞER'Lİ DOSTUM

28.02.2024 60

PROJE SORUMLUSU SİNAN ZEYBEK
KATEGORİK ALANLAR Sosyal/Kültürel ve Sportif Faaliyetlerde Başarının Arttırılması
UYGULAMA ADI  DEĞER'li DOSTUM
UYGULAMA AMACI     Tüm öğrencilerin evlerinde kendilerine ait bir kitaplıkları olmasının yanında çocukların değerlerimizi   benimsemesini sağlamak ve atasözlerinin önemini vurgulamaktır.
UYGULAMANIN ÖZETİ

   "İnsanın en yakın dostu kitaptır." sözünden yola çıkarak tüm öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmayı   amaçlayan bir etkinlik yapılmasına karar verildi. Kitap okuma alışkanlığını öğrencilere kazandırmak için okulda   yapılan çalışmaları desteklemek adına öğrencilerin en çok vakit geçirdiği alan olan evlerine hatta odalarına kadar   ulaşmak amaçlandı. Bunu sağlayabilmek adına yapılan veli toplantısında her öğrenci için evin şartları   doğrultusunda (mümkünse çocuk odasında) bir ev kitaplığı oluşturulması istendi. Bu kitaplık oluşturulurken   mutlaka kararları çocukların vermesi ve yapım aşamasında görev almalarının sağlanmasına önem verildi.
   Daha sonra hazırlanan kitaplıklar için her öğrencinin kitaplığı ile Değerler Eğitimi kavramlarından bir tanesi   eşleştirildi. Öğrencilerden okudukları kitapların içinde kendilerine ait olan değerler ile ilgili olan kısımları not   almaları istendi. Belirlenen 15 günlük süre sonunda öğrencilerden okudukları kitapların içinde geçen kendilerine   ait değerler ile ilgili olan kısımları sınıfta arkadaşları ile paylaşmaları istendi. Bunun yanı sıra öğrencilere,   atasözlerini de daha iyi kavrayabilmeleri için kendilerine ait değerleri en iyi anlatan atasözünü bulmaları söylendi.
   Süreç sonunda her öğrencinin kitaplığın yapım aşaması, okuma saatleri, kitapların içindeki değerler konusu ile   ilgili örnek kısımları ve seçtikleri atasözlerini içeren bir sunum hazırlamaları ve sınıfta arkadaşları ile paylaşmaları   istendi. Tüm öğrencilerin sunumlarını yapmalarıyla proje sonlandırıldı.

KURUM DIŞI PAYDAŞ VE
 ORTAKLAR
 Öğrenci velileri
UYGULAMADA KARŞILAŞILAN
ZORLUKLAR VE DİKKAT EDİLECEK
HUSUSLAR
   Oluşturulan kitaplıkların içini doldurmakta zorluk çekebilecek aileler için uygun kitapların temin edilip   kitaplıkların doldurulmasına özen gösterilmelidir.
ELDE EDİLEN SONUÇLAR    Proje sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun kitap okuma alışkanlığını
 kazandığı, öğrencilerin evlerinde neredeyse tamamının artık bir kitaplık sahibi olduğu gözlemlendi.
   Kitaplıkların yapım aşamasında aile bireylerin iş birliği içinde hareket etmesi ve çocukların karar alma sürecinde   söz sahibi olmalarının kendilerini bir birey olarak hissetmelerine olumlu katkı sağladığı gözlemlendi.
   Okullarda sürekli olarak verilmeye çalışılan Değerler Eğitimi konusunda  kitaplar aracılığıyla çocuklarda kalıcı   öğrenmeler sağlandığı  görüldü.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK NASIL
SAĞLANACAK?
   Öğrencilerin sorumlu olduğu değerler ayda bir olarak değiştirilip projenin
 devamlılığı bu şekilde sağlanacaktır.
DİĞER OKULLARA
YAYGINLAŞTIRILABİLİR Mİ?
   DEĞER'li DOSTUM projesi okuma alışkanlığının kazandırılması konusunda
 tüm okullarda uygulanabilir bir projedir.
GÖREV ALAN ÖĞRENCİ SAYISI  35
GÖREV ALAN VELİ SAYISI  70

28-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-202428-02-2024